25 de febr. 2010

Prou de tabloides

S'ha posat de moda en els últims temps crear notícies del no-res amb l'única finalitat d'omplir forats, segons pareix parlar de la roba interior de Cristiano Ronaldo o del lubricant preferit per Guti no dóna per a omplir 70 pàgines de periòdic. Antany els tabloides sensacionalistes britànics eren autèntics desconeguts per al consumidor, apenes es coneixien els mètodes casposos utilitzats per a vendre milers d'exemplars al dia en el regne unit. La seua dolenta fama era l'única cosa que ens arribava. En l'actualitat, per a alguns, diaris com el Daily Mirror, News of the World o The Sun, s'han convertit en referents periodístics d'alt valor.

No solament no es qüestiona les seues informacions, inventades al 100% , pues és el mètode habitual de la premsa groga, sinó que tenen una repercussió tremenda gracies a la caixa de ressonància en la que s'ha convertit Marca i Marca.com. Estes notes deriven en múltiples notícies relacionades en diversos mitjans de comunicació, que són motiu de debat en fòrums i en converses de bar. Una mentida convertida en veritat després de repetir-la mil vegades. Tan gran com antic. Quasi en la seua totalitat estes informacions rebotades de la premsa sensacionalista són utilitzades amb dos fins, auto-bombo madridista, o per a desestabilitzar/desprestigiar a l'enemic. Lo preocupant es que acaben aplegant a la premsa local, i sent tractades de la mateixa forma.

Els anteriors mitjans citats, solen publicar notícies tan inversemblants com afirmar, amb fotos incloses, que en una terrassa del centre de Londres, un extraterrestre pren el sol, o com la ja celebre informació del News of the World de fa 10 anys, on va publicar a tota plana, també amb fotografies (totes trucades) que havien sigut trobades milers de calaveres amb banyes, recreant la figura mitològica del diable. Eixa és la linea editorial que segueixen en totes les seues facetes, tant si parlen del cor com d'esport. Qualsevol que tinga un mínim de temps lliure, podrà accedir a les hemeroteques digitals de dits mitjos per a contemplar les barbaritats que han publicat durant anys sobre Cristiano Ronaldo, curiosament eixes informacions mai han tingut ressò en la premsa nacional madridista durant el procés d'interès o contractació del jugador pel seu club.

Simplement no sorprèn. En mitjans de comunicació on tenen un paper fonamental gent com Roberto Gómez o Roncero no és d'estranyar que es senten trets pel sensacionalisme, degut a que la premsa esportiva nacional, a passos agegantats, està virant cap a eixa vessant periodística. AS ja ha emulat la tradició anglesa d'acompanyar l'última pàgina del seu diari amb exuberants dones lleugeres de roba, m'entres en Marca no hi ha dia on no aparega CR9 amb el tors al descobert, i si es pot, en roba interior o de bany. La immensa majoria de webs sobre fitxatges estan creades per redactors i afamats periodistes habituals de les tertúlies mediàtiques. Estes pagines es nodreixen exclusivament dels tabloides, acompanyant amb conjectures sense cap sentit i de converses de bar amb “gent de futbol”, com han passat a denominar-se en l'actualitat els vividors de l'esport rei

Qualsevol notícia apareguda en els citats mitjos, reobatada pels d'ací, no hi ha més que acollir-la entre sonades burles, ja que les notícies són inventades per un simpàtic anglès assegut davant un ordinador amb l'única finalitat d'entretindre als consumidors. Quan ni la pròpia premsa britànica (la de prestigi) els pren enserio, és per alguna cosa. Els tabloides són Salsa Rosa en format paper.

2 comentaris:

Juan Al ha dit...

AS ja ha emulat la tradició anglesa d'acompanyar l'última pàgina del seu diari amb exuberants dones lleugeres de roba

jijijiji que joven eres porque lo de la última página del AS es de hace más de 20 años (que es lo que recuerda un servidor...)

THB ha dit...

Desde que jo tinc us de raó, en l'AS no han aparegut ties bones en la contraportada, varen desaparèixer durant anys, ara han recuperat la tradició.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...