31 de des. 2009

El Somni de Molinero.

Juan Pablo Molinero, el director de màrqueting del València, es va destapar fa uns dies en una entrevista a EFE, se suposa que pactada, amb unes declaracions on afirmava que l'espill en el qual s'ha de mirar el València de cara a la seua potenciació en quant a imatge i màrqueting era en el del Manchester United.

És la primera vegada que un director de màrqueting del València ix a la palestra en una entrevista, i este, ho fa deixant alguna veritat lapidaria que deuria sonrojar a més d'un. Es queixava Molinero als micròfons d'EFE de la deixadesa i de la quasi inexistència de l'àrea de màrqueting del club quan ell va arribar, i de les escasses accions realitzades des de 2004 per a potenciar i millorar la imatge de marca i per tant els ingressos del club.

Per a alguns este tema ha sigut el cavall de batalla durant molt de temps, i pareix que ara, el responsable de l'àrea ve a donar-nos la raó a aquells que ens queixàvem amargament sobre un assumpte que intuíem mort dins de la SAD. Encara que Molinero, després de lamentar la nul·la aportació del club en més de cinc anys al seu departament, va anunciar un paquet de mesures a llarg termini que començaran a donar resultats positius en els pròxims quatre anys. Per a Molinero, les actuacions que s'han posat en marxa faran possible que el València recupere un terreny perdut en els últims temps respecte als grans d'Europa, quan el cicle econòmic canvie per a millor, lamentant que si les mencionades mesures s'hagueren pres en 2004, a la calor dels èxits esportius, el club ja hauria recorregut un camí, que hui dia no té.

"Quan passe la crisi, és probable que els hagem menjat molt terreny als altres clubs", va anunciar en EFE el responsable de màrqueting, que va considerar que "cada vegada hi ha menys clubs de futbol, ja que cada vegada les entitats són més empreses de continguts".

"El Manchester United dóna la casualitat que juga a futbol, però si jugara a badminton seguiria sent lo mateix, perquè l'empresa està pensada per a vendre i que la gent, patrocinadors i mitjans de comunicació estiguen orgullosos d'invertir en la marca". El director de marqueting del València també va incidir en les dificultats que té el club a l'hora de trobar inversors a causa de la seua roina imatge projectada des de fa anys a l'exterior, advertint que els està costant molt revertir eixa situació, encara que s'estan aconseguint avanços importants. I no li falta raó, el punt vital que duu a tota marca a lligar-se a un patrocini, ja siga esportista o entitat, és la imatge i els valors que representen els futurs patrocinats.

Molinero va desvetlar que el nivell del club quant a màrqueting està per baix de conjunts com la Roma, Schalke 04 o Tottenham, res estrany per als que amb freqüència visitem portals econòmics lligats a l'esport, on es publiquen amb periodicitat els ingressos i nous contractes publicitaris dels principals clubs europeus, estant sempre el València per baix de conjunts com Everton, Hamburg, Stuttgart, Blackburn o els esmentats Roma i Schalke.

Per a fer-nos una idea, NIKE, es va negar en rotund a millorar l'aportació econòmica del seu patrocini al València, que ascendia a 2,8 milions d'euros anuals. Després de signar amb Kappa per 3,5 milions any, més objectius, la multinacional americana va multiplicar la seua aportació economíca al Celtic escocès, dels 2,6 milions anuals a 6,5. Una millora similar va patir el Porto, que es situá en 7 milions d'euros, quan no superava els tres en el seu antic contracte amb NIKE.

"Un club de futbol modern ha d'arribar a convertir-se en algo paregut a la Warner Bros, una productora de continguts. Tenim un contingut, que és la marca València CF i les nostres pel·lícules, que són els partits de futbol, han d'estar acompanyades de màrqueting i altres serveis complementaris", va declarar.

Juan Pablo Molinero va reconèixer que és "un orgull" que altres clubs pregunten per les iniciatives promogudes des del València, com la possibilitat de contractar assegurances a través del club, perquè encara que es fixen "en clubs com Madrid i Barcelona, de vegades s'oblida que el València és un referent per a molts altres equips". En marqueting lo que plantes hui, et dóna fruits dins de cinc anys, vorem si açò no queda en sac trencat, i per fi, quan els actuals contractes amb Unibet i Kappa finalitzen, podem obtindre uns patrocinis acords al nivell esportiu de l'entitat, i no dos o tres graons per baix, com ha sigut la tònica habitual en els últims 8 anys.

1 comentari:

Anònim ha dit...

There's only one United. El Leeds, clar. Gran victòria a Old Trafford!!!

V. Chilet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...