4 d’ag. 2009

De somni a malson.

Hui ens hem desdejunat que el nou estadi com molt prompte, segons diuen les estimacions més optimistes, estarà acabat per a la 2012/13, com a mínim un retard de quatre anys respecte a la data inicial.

Este estiu l' Espanyol no devia de ser l'únic conjunt a inaugurar amb magnificència la seua nova casa, tot apuntava que en l'estiu de 2009 inauguraríem curs futbolístic en el Nou Mestalla. Un camp que conforme passa el temps i se succeeixen els esdeveniments es va creant tan lenta com perillosament un aura de mal auguri impossible de superar… és la solució a la mort, però sense mort no hi ha solució.

Continue compungit, estranyat i fins a sorprès davant la falta d'altura de mires, de treball, d'estudi i de predisposició per a trobar una solució real i factible al tema del nou estadi. En el seu moment es va apostar tot a les parcel·les, una jugada mestra, que s'ha vist truncada per una burocràcia que va llançar la requalificació de les mateixes dos anys fora de data, i a soles mesos d'esclatar la crisi del sector, lo que va provocar l' enquistament del projecte.

Projecte que contínua lligat a les parcel·les. Ni abans, ni ara, i pareix que mai, haurà ningú capaç de trobar alternatives, mil vegades exposades en este mateix espai. Centenars de nous estadis, tots més cars que el nostre, s'han inaugurat en este període de temps, i cap d'ells tenia com base angular la venda dels terrenys antics, no obstant això es van trobar vies de finançament per a escometre la seua execució. El nou camp del Tottenham s'inaugurarà en 2012, i té un cost de 490 milions d'euros. Ni un sol cèntim va a eixir de la venda del seu actual estadi, ni de cap altra instal·lació de la seua propietat.

A causa de la conjuntura i al model aplicat la via creditícia, almenys fins a vendre el vell estadi i anul·lar l'actual crèdit, és inviable. Hi han unes altres formules. Dels 320 milions de pressupost inicial ja s'han desemborsat 114, la resta, o una part important, es pot obtindre per la venda de drets anticipats, Llotges, passes, naming, hotel i centre de negocis. Entenent per venda anticipada de drets la seua explotació, no la propietat de la mateixa. Tant l'Emirates com l'Arena auff-Schalke, com l' Allianz Arena o Wembley en un 40% el seu finançament ha sigut obtingut per venda anticipada de drets comercials.

En el seu moment em va provocar una profunda indignació i desassossec la solució, quasi malaltissa, del president Llorente… Municipalització de l'estadi, societats mixtes i altra classe d'apostes facies que es mofaven de les moltes ferides assolides fins al moment. Tirant de maldat es pot deduir que si per ell fora no hauria nou camp (va afirmar amb rotunditat que al VCF no li fa falta cap nou estadi). Ara el president dels 400 mil euros ens delecta amb anuncis de retalls per al projecte. El problema que la nova mesura representa és que tots sabem, i més en està ciutat, que deixar les coses per a quan es puga, és deixar-les parades per a sempre.

2 comentaris:

Juan Al ha dit...

Pues al 'Aspanyol' le ha quedado un campo muy 'bonico' por 60 millones de euros....

Anònim ha dit...

Lo del Espanyol no es comparable en ningún caso. Ellos no tenían estadio ni propiedad con la que acometer un proyecto, además su plan era tener una casa donde vivir, no un modelo de negocio y expansión que les permita crecer hasta convertirse en algo grande.

El plan del VCF era que el nuevo estadio fuera el motor que le permitiera multiplicar sus ingresos y situarse en los 280 millones anuales, equiparándose a los cinco clubes más ricos del mundo. Y para conseguir eso no se puede hacer con un Mestalla, o con un campo como el del Espanyol.

Nuestro proyecto no esta basado en un campo nuevo y ya está, que si fuera para eso , efectivamente con 100 kilos iríamos sobrados, aquí la idea era la de crecer para dejar de racanear, vivir ahogados económicamente y pasar a ser rentables, para de rebote poder aspirar a mejores jugadores y por tanto a mejor equipo.

La solución es compleja, pero recortando gastos estás vulgarizando el estadio, por tanto pierde su singularidad, y a su vez su atractivo, en definitiva estás perdiendo potencialidad económica, no es lo mismo poner nombre a un campo que sea un hito arquitectónico a nivel mundial, que poner nombre a un campo vulgar más del mundo.. pierdes dinero lo mires por donde lo mires.

El problema de Valencia es que somos tan sumamente mediocres que preferimos jugadores viejos y efímeros a aguantar un par de años con un equipo correcto y punto para despegar al son del nuevo estadio después... la cubierta jamás se pondrá, porque aquí siempre va a ser "cubierta o Villa" por mucho que los jugadores duren 2 telediarios y un estadio sea para toda la vida. No damos para mas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...