2 de gen. 2009

Cua d'Adidas o Cap de Puma.

“Más vale pobre, que tonto”. En estos dies d'incipients negociacions per al futur del màrqueting en el se del València CF, és vital tenir clar els objectius a llarg termini de la marca, sense caure en la cobdícia monetària. És més important l'on que el quant. Segons apunta la rumorólogia , el divorci entre Nike i el club és imminent, tant uns com altres no s'aguanten. És ací on vindria bé un ampli i exhaustiu estudi de les ofertes, o millor dit, de les posicions de les mateixes, que seran vitals en la futura expansió de la imatge del club.

A la vista està que ni per a Nike ni per a Adidas el VCF serà mai un club de referència, ni un més del selecte lobby que les dos marques tenen muntat al voltant de clubs i jugadors que representen. Més aviat el VCF en els dos casos, formaria part del pelotó, seria un numero més, menyspreatiu per a ambes, en la particular guerra numèrica que es porten els dos gegants de l'esport. És ací on el València hauria de valorar altres aspectes d'altres marques. Si la diferència econòmica entre les ofertants no vària en demasía, seria aconsellable signar per la menys forta.

Posem-nos en el cas que Adidas i Puma estan licitant per ser el nou proveïdor esportiu, seria poc recomanable guiar-se solament pel muntant econòmic, i més si la diferència entre les dos és mínima. Per exemple, en este suposat, Adidas pagaria 20 milions d'euros per temporada, per contra Puma no passaria dels 18. En el cas que ens ocupa, seria més beneficiós per a l'expansió futura de la marca VCF, apostar per Puma, el club sempre eixiria guanyant:

  • Puma no té a cap club important entre les seues files, però si a jugadors. Excepte el Tottenham londinenc, única entitat gran a la qual vesteix, no conta amb cap altre equip de rellevància europea o mundial. En este cas el VCF passaria a ser el seu club de referència, l'equip de la marca, a nivell publicitari i d'imatge, tant el club com els seus jugadors, multiplicarien per molt la presència en actes publicitaris i promocionals, en tots els suports, el VCF seria la identitat comercial de PUMA. Sobretot en el mercat interior, on Adidas i Nike copen el panorama amb Reial Madrid i FC Barcelona. No hi ha competència.
  • Puma posseeix una àmplia nomina de jugadors importants, però no de clubs. És per tots coneguts que les marques provoquen traspassos si el jugador que tenen en determinat lloc, no els dóna el rèdit suficient pel país o club en el qual juga, o en pro de revitalitzar la seua imatge. Adidas va ajudar a que Ribery fitxara pel Bayern, o que Zidane ho fera pel Madrid, i Nike més del mateix amb Ronaldinho en el Barça, amen d'altres més sonats. Per contra, Puma va intervenir per a què Etoo acabara en el Tottenham. Sent el VCF l'únic club de referència per a PUMA, este aspecte també seria a tindre en compte, es facilitaria la incorporació de jugadors reclam. Ni Nike, ni Adidas apostarien pel VCF en cap de les operacions esmentades.

En el tema televisiu, drets que actualment pertanyen a RTVV, caldria actuar de la mateixa forma, seria aconsellable evitar entrar en el grup del Reial Madrid/FC Barcelona, el VCF seria mera comparsa dels dós. La crisi galopant en la qual es troba immersa Prisa, des de fa uns quatre anys, està provocant que solte llast, Sogecable no va a licitar més pels drets televisius del futbol, i el grup esta en negociacions per a la venta de Digital+. Es rumoreja que tant Telecinco com Antena3 estarien interessades a ocupar el buit deixat per Prisa, fent la competència a Mediapro. En qualsevol cas el VCF té assegurat amb les dos cadenes generalistes un contracte mínim de 60 milions d'euros per les pròximes 4 temporades, premissa del club per a asseure's a parlar, amb una d'elles ja ho ha fet.

El FCB s'ha venut a Mediapro, i el Reial Madrid fidel apoderat de Prisa des de temps impertèrrits, està per vore on acabarà després de l'abandó del seu estendart mediàtic. Llevat que la diferència econòmica i els interessos polítics siguen abismals, serià avantatjós acostar-se a la brasa que menys paga (parlem de diferències mínimes, és clar) en canvi de major quota de pantalla i difusió televisiva, amb l'avantatge que això suposa a l'hora de trobar nous i suculents patrocinadors.

Després d'una època en la qual multinacionals de primera línia han menyspreat al València CF, és hora que el club elabore la seua pròpia estratègia sense deixar-se dur pels "noms”, els primers espases no van a veure't com lo que eres, ja tenen el que volen, nosaltres seriem un més, a empreses de segon nivell, seria l'aconsellable acostar-se, Puma està per darrere de Nike i Adidas, però està, i amb una salut de ferro, una diferència de 2/4 milions, no aconsella prendre una decisió premeditada, en ocasions és millor donar un pas arrere, per a donar tres cap a avant. La possibilitats de difusió i d'expansió són moltes en una, i molt poques en una altra, encara que els seus noms no estiguen en el mateix escalafó. "Cola de león, o cabeza de ratón".

Article publicat en Sentimentche el 28 de Novembre de 2008

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...