25 de maig 2011

JOMA: top-ten mundial.

Imatge, fama, ostentació.. És en el que ha derivat el món del futbol en l'actualitat. Qui no està en boca de centenars d'analistes en futbol internacional, molts d'ells bé nodrits per representants o empreses d'intermediació, no és un crack emergent, ni un jugador bo pel qual calga apostar. El mateix passa amb els clubs, les marques o els estils. Últimament l'esquizofrènia mediàtica ha arribat a implantar com únic el model de joc del Barça, bandejant de la faç de la terra qualsevol altra opció possible, sense parar-se a pensar en la barbaritat de l'assumpte. Algo que ja sofrirem en carn pròpia els valencianistes durant els anys de Benítez, infravalorats en la confrontació amb la cinquena essència del futbol com fou aquell R.Madrid galàctic.

Idèntic problema es percep en el món de les marques esportives. Nike i Adidas són per a molts les millors simplement per que són les més conegudes, Qui es para a pensar si hi han altres que superen la qualitat dels seus teixits?, o si la seua producció arriba als mínims exigits per a multinacionals d'este nivell? La despesa milionària en màrqueting els ha donat una enorme reputació que és difícil contrarestar. Per molts dissenys roins que facen, o per molt vulgars (la nova samarreta del R.Madrid està basat en un model antic d'Adidas) els focus del glamour que arrosseguen ambdues empreses enterra qualsevol mínima objecció al respecte.

És el que li passa a JOMA, però en la seua versió contrària. L'empresa toledana duu més d'un any immers en un lent però segur procés d'expansió, de millora de les seues infraestructures i dels seus departaments de creació. El seu nou model de botes (veure ací) nascut d'un procés d'estudi e innovació propi (compara-les amb les noves d'adidas tretes posteriorment, no vos sonen?) han estat nominades com millor producte de l'any, no obstant això la imatge global de la marca segueix sent roina, ressona en les nostres retines els seus models antics (vore) i treballs poc afortunats. No obstant això, segueix expandint-se, obrint megastores per tota Espanya i signant nous contractes de patrocini en mercats emergents.

Global Esport Network va realitzar recentment un estudi sobre la implantació de les marques esportives en el món del futbol. Un mostreig que arriba a més de 1665 clubs de futbol i 209 seleccions a nivell mundial. Un dels majors realitzats fins al moment. Este estudi ens revela que JOMA es troba entre les sis marques amb major implantació a nivell mundial, soles superada per les quatre grans (Adidas, Nike, Puma, Umbro) i a tir de pedra de la veterana Lotto, que gràcies a la gran implantació en el futbol italià i asiàtic supera per dècimes a l'empresa espanyola.

Però tanmateix, la imatge global segueix sent dolenta. Gairebé de forma radical, la majoria de la gent s'oposa a l'arribada de la marca al sé valencianista, ni tan sols donant-los el benefici del dubte, ni preocupant-se per les evidents millores en els seus treballs (veure noves equipacions del Daejeon Citizen coreà i ací material d'entrenament), el poc glamour, i la nul·la ostentació (que cal dir que en el passat JOMA es va guanyar la mala fama) que arrossega des de temps enrere li resta qualsevol besllum de confiança en la gent. No obstant això, ahi estan els seus números. Sisena marca global, molt per sobre de la afamada Kappa, i no tan lluny d'altres amb major calat social.

8 comentaris:

Sempre Che ha dit...

això vol dir que estem en bones mans en qüestió de marca?

THB ha dit...

En principi si. Ser la sisena a nivel mundial no está malament. I pareix que están treballant millor de lo que ho han fet fins ara.

La proba de foc será el disseny de les samarretes, com ja vaig escriure, els camiseteros parlen prou bé d'elles. I amb les espectatives tan baixes que hi ha , a poc que traguen un template sobri i senzill agradarà.

El punt fort de JOMA es que son de toledo i els tenim a tir de pedra, i amés es caracteritza pel tracte directe i personalitzat amb el client. Ens podem "aprofitar" d'ells en eixe aspecte.

Pillgrim ha dit...

Al final se está creando espectación con la dichosa Joma. Veremos con que nos deleitan, dios, no la cagueis y no nos hagais ir vestidos como canis de poligono!!

Roberto Soriano ha dit...

Es difícil que la gente le otorgue el beneficio de la duda a JOMA tras los ataques epilépticos provocados por las distintas equipaciones sevillistas. Sobre todo en cuanto al material de entrenamiento, cuyos diseños son los propios de un pijama.

Esperemos a ver las equipaciones. Podría ser peor... podría ser SLAM.

THB ha dit...

Si, JOMA no ha destacat en els últims anys per estar a la ultima, però el tema es que en l'últim any i mig ha vist la llum i ha pegat un canvi. Els nous models que ha tret, sobre tot per asia que comencen la lliga en Març, son bons.

Marina ha dit...

El fructuso ese como empieza a llenarnos de banderitas de españa las camisetas, me planto en toledo y le quemo la fabrica.

cheblogvalencia ha dit...

Interesante punto de vista. Es verdad que nos dejamos llevar por la fama. Esperemos que los modelos sean buenos y estén chulos.

frederico mandelli ha dit...

Ya está disponible la version en español http://www.slideshare.net/GSNsports/marcas-deportivas-en-el-ftbol-mundial-equipos-y-selecciones-2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...