17 de març 2011

Patrocinis estratègics.

Hui dia són poques les entitats que facen les coses al atzahar, o que soles es regisquen per pur egoisme monetari. En l'actualitat els contractes de patrocini, les relacions comercials i diversos aspectes de la vida soci-econòmica de les empreses esportives responen a un patró prèviament estudiat, a un pla, a una estratègia que té darrere de si no menys d'un any de preparació, estudi i debat. Llevat d'excepcions ja ningú signa amb marques esportives simplement per ser la que més paga, ara es miren aspectes com la difusió, l'expansió o les possibilitats d'obrir mercat. Es busquen simbiosis, i s'uneixen interessos, encara que no sempre és possible. Un d'eixos casos són els de Under Armour i Li-Ning.

L'empresa nord-americana duu diversos anys intentant conquerir el vell món, habituada a un bon treball en el seu propi feu ha anat a poc a poc conquistant places fora de la seua seu en Baltimore. Un idèntic pla d'expansió va ser traçat pel equip comercial del Tottenham, obsessionat durant els últims quatre anys en introduir-se al mercat nord-americà. La finalització del contracte de patrocini amb Puma, unit a les necessitats d'ambdues marques, ha aconseguit que el club londinenc i l'empresa americana hagen tancat un acord estratègic que els unirà durant cinc temporades, a raó de 10 milions de lliures per cadascuna d'elles. Els Spurs seran els primers a gaudir de les noves equipacions intel·ligents desenvolupades per la marca que estan cridades a revolucionar el món de l'esport.

Un dels impediments que va trobar Under Armour a l'hora de donar a conèixer la seua nova creació va ser la seua escassa presència en el mercat TOP. Les grans lligues americanes ja posseeixen contractes globals amb Nike i Adidas, fins i tot la MLS recentment va tancar el seu amb l'empresa alemanya, igual que ho posseeixen amb les citades marques la majoria d'esportistes d'elit americans. Europa era l'única eixida possible, i en eixe terreny han treballat patrocinant atletes que els serviren com banc de proves per a evolucionar la tecnologia E39. Una vegada consolidada, l'empresa aplicarà estos sensors en les noves equipacions del Tottenham, creant un nou sistema de control i seguiment del qual podran beneficiar-se els metges, preparadors físics i entrenadors, obtenint dades reals i fefaents sobre el rendiment del jugador, la temperatura corporal, el recorregut exacte realitzat, les pulsacions, pressió arterial i fatiga del múscul. Un monitoratge que donarà al staff tècnic informació concreta sobre el cansanci i l'esforç del jugador, ajudant a una millor preparació física, a una millor recuperació i a un major coneixement de l'estat del jugador durant un partit.

Segons publica James Hurley en The Telegraph l'empresa nord-americana pretén tancar un acord global amb la Premier League per a que permeta que les TV i ràdios puguen gaudir d'una nova eina de treball. Un sistema estadístic que completaria els ja existents, com les possessions de baló, els llançaments a porta..etc. L'acord no solament busca una introducció com a marca en Europa, guanyant difusió en el seu propi país a través de les transmissions esportives, sinó en guardar-se de cara a un futur la possibilitat de tancar un acord amb la lliga anglesa a imatge i semblança dels existents en Estats Units, que convertiria a Under Armour en proveïdor oficial del campionat anglès.

Encara que Li-Ning no ha arribat a descobrir la biotecnologia, va creixent a passos engegantits. En els pròxims set anys pretén que un 20% de les seues vendes provinguen d'Europa, reduint sensiblement eixe 90% de quota de mercat estrictament xinès en el qual està estancat en l'actualitat. En el període 2008-2010 la marca roja ha comprat diverses empreses europees amb la finalitat d'abastar el màxim de disciplines esportives possibles. Recentment va arribar a un acord estratègic vital amb la finlandesa L-Fashion, la major distribuïdora continental, que s'encarregarà de distribuir els seus productes pel vell continent i Rússia, a més de definir la seua nova línia d'estil. Igual que Under Armour i el Tottenham, les necessitats de les marques convergeixen entre Li-Ning i el Sevilla, sent el conjunt andalús la nova aposta de la multinacional asiàtica de cara al pròxim curs. Ambdues entitats han iniciat un pla d'expansió arribant a necessitar l'u de l'altre per aplegar a les seues metes. Navas i Kanoute estamparan el seu rostre en les quilomètriques lones publicitàries que té contractada l'empresa en les milles d'or de Xangai i Pequín, convertint-se el conjunt que presideix Del Nido en el vaixell almirall del procés expansionista del empori asiàtic.

Que el canvi a JOMA siga fruit d'una estratègia comercial definida o fruit de la casualitat tampoc deixa coix al VCF, sempre que sàpia jugar bé les seues bases. L'empresa toledana arriba a un 93% de posicionament en el mercat espanyol, el que podria suposar una oportunitat històrica per al València CF a l'hora d'augmentar el seu creixement intern. L'empresa toledana fa escassament mes i mig va inaugurar la segona Brand-Store a Tenerife, unint-se a la ja existent a Madrid, esta, afirma que el funcionament de les tendes està sent extraordinari pel que està decidida a continuar amb el seu procés d'expansió en altres ciutats, seguint el nou pla de reestructuració de l'entitat presidida per Fructuoso López. Solucionat l'assumpte del proveïdor esportiu, en l'actualitat, l'entitat de Mestalla conta amb altre problema tècnic. Segons publica MARCA l'eixida de Unibet no troba substitut i els eterns problemes estructurals fan que les ofertes rebudes no arriben al valor de mercat de l'elàstica, situat en escassos tres milions d'euros.

L'històric no convida a l'optimisme. Sempre va fer falta de l'ajuda pública per a trobar partners. Les poques empreses privades que van trencar el monopoli institucional van vindre apadrinades pel titular del palau de la Generalitat. FORD va arribar després de rubricar-se l'acord de producció del model KA en Almussafes entre l'automobilística i el govern de Zaplana. I encara que Toyota no va aplegar per la via política, si que ho va fer, en idèntica situació a l'actual, a ultima hora i gràcies a un oferiment d'un comercial de l'empresa resident en la capital del Túria. Que el club deixe la casaca lliure de publicitat durant un any no ha de suposar una tragèdia sempre que eixe període servisca per a traçar una estratègia comercial clara i establir les bases d'un projecte a futur, estudiant a consciència els mercats més sensibles en els quals el València CF puga créixer, i posteriorment llançar-se a establir vincles comercials amb empreses de la zona. El diners pel diners no sempre és beneficiós, arribar a un objetiu amb una fi, a llarg termini pot reportar millors beneficis.

Segons Sportspro (magazine especialitzat en màrqueting) Hankook i la xinesa Yingli-Solar estan buscant samarretes de clubs europeus per a patrocinar a partir de 2012. Ambes companyies vénen de finalitzar la seua relació contractual com a patrocinadors de la Bundesliga i del mundial de Sud-Àfrica, respectivament, i posseeixen acords platinium amb algunes entitats alemanyes. Ens trobem en una immillorable situació per a començar a asseure per primera vegada en la nostra història les bases d'una estratègia comercial que complete el nostre panell de patrocinis i rellance la imatge del club en el mercat global.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...