25 de gen. 2012

L'estranya aposta de JOMA

Fa anys que les grans marques esportives van deixar d'apostar per l'exclusivitat dels seus patrocinis en nom de guanyar quota de mercat, estenent els seus tentácles fins als llocs més inversemblants. Fins ara era estrany veure a Adidas o Nike vestir equips de segona o a clubs sense massa tradició en els seus campionats. Però hui dia els seus templates genèrics ja llueixen fins i tot en estadis de tercera divisió, encara que en estos casos no desemborsen - llevat d'excepcions - cap cèntim en concepte de patrocini.

Per a les grans marques soles un grup reduït de clubs estan beneïts amb l'exclusivitat en els seus dissenys, pasant a formar part de la política d'imatge de la corporació – aprofitada en anuncis, gires o amistosos. – Per contra, la segona línia de firmes esportives, que conten amb una cartera més modesta de representants, solen tirar la resta amb els pocs clubs importants que patrocinen. Així es va plantejar des del principi la relació de JOMA amb el València CF.

Encara que des de l'empresa toledana s'afirma que els treballs per als seus clubs d'elit són exclusius, sense pronunciar-se sobre si el contracte que els lliga al club valencianista estipula alguna clàusula d'exclusivitat, podem observar com recentment en la presentació de les noves línies de roba dels seus patrocinats americans han optat per repetir els models que van dissenyar per a l'entitat de Mestalla. L'Once Caldas colombià, el Deportivo Saprissa Costa-riqueny o el Motagua hondureny llueixen sense embuts copies de les adaptacions que porta el club presidit per Manolo Llorente.

Potser esta acció responga a l'amortització de la línia presentada el passat estiu en el port de València, degut al fet que ja s'està treballant en la nova tendència amb vistes a la 12/13. Des des la mateixa empresa reconeixen, que en ocasions, es modifiquen els treballs que més èxit han tingut, eliminant menuts detalls dels mateixos, per a re-utilitzar-los amb altres equips. Encara que sorprèn l'afirmació que es desprèn des del propi departament de màrqueting de la firma esportiva espanyola, a la qual hem tingut accés gràcies a l'ajuda de terceres persones, de que “este, no és el cas del VCF.”

També cap destacar que des de la unió amb JOMA la presència de material esportiu del club en les principals tendes on-line a nivell mundial s'ha reduït fins a arribar a cotes residuals. Crida l'atenció el cas de Weston, la major tenda asiàtica - que conta amb la pròpia JOMA com a partner - en quina tenda no hi ha ni un sol producte del València CF, sorprenent la presència d'entitats com el Getafe, Sevilla o Espanyol.

Altre dels grans buits que va deixar la marxa de Kappa va ser en la popular KitBag, sent resolta amb el canvi d'any. Encara que el catàleg de productes ha passat d'incloure tot tipus de material – Balons, borses o xandalls – a reduir-se a les dos samarretes principals del equip. Com a curiositat, aquells que accedisquen a esta web trobaran presidint la galeria de “productes” el logo de l'empresa italiana.

Llàstima que una unió que ha suposat una fita sense precedents per a l'entitat manxega no estiga sent aprofitada tot lo que es deuria.

3 comentaris:

loSUPREMme ha dit...

Només una qüestió d'estil. Els títols no duen punt final. Mira qualsevol títol de llibre, d'article, o titular de premsa.

La resta, un blog impecable, molt instructiu i curiós, i en valencià!

THB ha dit...

es cosa de ser puntillós.. XD , es una mania que tinc que corregir.

THB ha dit...

es una cagada de JOMA important, l'empresa no s'ha vist en una com esta (vestir al VCF) en la vida, i poc profit trau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...