9 d’ag. 2010

Ser una samarreta alemanya.

Fa uns mesos sport-market va valorar a la Bundesliga com el campionat més rendible d'Europa, per davant de la Premier League. Un reflex del constant creixement del futbol alemany, que contínua a velocitat de creuer acostant-se al campionat anglès en audiència televisiva i èxit financer. Soles un exemple, els quatre primers classificats de la lliga anglesa el passat curs, acumulen un deute quatre vegades superior al total dels 18 clubs de la primera divisió alemanya.

Vist l'èxit s'entén com les principals marques publicitàries d'este campionat estiguen presents en l'accionariat dels seus clubs.
Audi al març de 2010 va adquirir el 9% del Bayern de Munich, lo que li va suposar un desembors de 90 milions d'euros, convertint-se en el segon màxim accionista del club bavarès, soles per darrere d'Adidas, que es situa al capdavant amb el 12%. Dir, que la llei de conversió en societats anònimes a Alemanya transformà als clubs en una espècie de cooperativa. El 51% de l'accionariat és opac, en propietat del club, i té prohibit utilitzar-se en una junta d'accionistes. La resta del capital es va vendre al millor postor, amb una limitació per persona i empresa (inclosos hooldings) del 18% (inicialment). A causa de posteriors ampliacions de capital, alguns clubs en l'actualitat tenen el límit per accionista situat en el 25% o 28%.
Nota: la farmacèutica Bayer i la seua sòcia Schering, tenen la majoria accionarial del Leverkusen. En Stuttgart la automobilística Mercedes es la major accionista. Benz es va desprendre d'una part del seu paquet que ha caigut en mans de EnBW. Volkswagen en Wolfsburg és el màxim accionista del seu club de futbol.
El 5 d'Agost de 2010 Reviersport va publicar un estudi sobre els ingressos que genera la publicitat en les samarretes dels 18 clubs alemanys de primera divisió. Destaca l'augment en 15 milions respecte a la temporada 08/09, arribant a superar els 170 milions d'euros en l'actualitat. Els nous contractes han donat una bolcada als llocs d'honor. Fins ara Bayern i Schalke eren els clubs millor pagats de la seua lliga. Després de la renovació de l'acord entre Volkswagenn i el Wolfsburg tot ha canviat. Els llops amb 20 milions d'euros per temporada es situen per darrere del Bayern, que es resisteix a abandonar el seu privilegiat lloc gràcies a que al febrer de 2010 va renovar el seu contracte amb T-Home (Deutsche Telecom), passant de 20 a 24 milions d'euros per temporada.
Nota: 1º Bayern(T-home) 24 milions/any 2º Wolbsgurgo(Volkswagenn) 20 mll/any, 3º Schalke(Gazprom) 18 mll/any 4º Leverkusen(Teldafax) 7 mll/any, 5º Hamburg(FlyEmirates) 7 mll/any 6º Dortmund(Evonik) 6,7 mll/any 7º Stuttgart(EnBW) 6 mll/any 8º Werder(Targobank) 6 mll/any 9º Gladbach(Postbank) 5 mll/any 10º Nürnberg(Areva) 4,8 mll/any %[…] 18º Friburg (Ehrmann) 2,7 mll/any
El campionat alemany amb 6,26 milions d'euros de mitjana es situá com la lliga millor pagada d'Europa, superant en quasi tres milions a la Premier League, amb una mitjana de 4,8 milions per club. La lliga espanyola es situá en el tren de cua, soles té per darrere al campionat francès. El Reial Madrid és el club millor pagat de la nostra lliga. No obstant això si ho comparem amb Anglaterra o Alemanya, no estaria entre els 4 primers. Per això s'entén que el modest Nürnberg alemany, amb els 4,8 milions per temporada que rep d' AREVA, seria el segon club millor pagat de la lliga BBVA. No soles es un fenomen de primera, el Eintracht Braunschweig, de la 3.Lliga (Segona B) ingresa 940 mil euros per la publicitat en la seua equipació.
Nota: Premier League: 1º Man.United(Aon) 25 mll/any 2º Liverpool(Chartered) 22 mll/any 3º Chelsea(Samsung) 15 mll/ Any 4º Arsenal(Emirates) 15 mll/any. Lliga BBVA 1º R.Madrid(Bwin) 12,5 mll/any 2º Vila-real(Aeroport) 3,6 mll/any 3º València CF(Unibet) 3,2 mill/any 4º Atletico(Kia) 3 mll/any 4º Sevilla(12bet) 2,5 mll/any.
Un dels aspectes que més crida l'atenció en el patrocini del futbol espanyol es la nul·la implicació de les empreses nacionals. En Alemanya tota multinacional autòctona, o estrangera que s'establis-ca en la país, utilitza als seus clubs com suport publicitari o com a estandart de la seua política, en busca de simpatitzar amb la població autòctona dallà on la companyia tinga la seu. Ací per contra, la majoria de patrocinis tant en primera com en segona correspon a empreses o entitats publiques. En segon lloc es troba la mitjana o xicoteta empresa local, i en últim terme, amb una presencia residual, es troba la multinacional, principalment estrangera.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...