26 d’abr. 2010

Visca la crisi financera.

Qui ha dit que la crisi ha arribat al món del futbol?. Els nous contractes signats per a la pròxima temporada no deixen lloc als dubtes, n'hi han diners, i molts, llestos per a ser injectats en l'esport rei. Un estudi realitzat per Reuters-Economics, sobre el patrocini i la imatge de marca en les cinc principals lligues d'Europa, revela una tendència alcista en els patrocinis e ingressos en tres dels cinc millors campionats del continent. La Bundesliga torna a superar a la Premier League en acords comercials per segona temporada consecutiva, i mostra un creixement del 4,9 % respecte a la passada campanya.

En la 2010/11 el Liverpool igualarà per primera vegada al Manchester United en un patrocini. Standard&Chartered serà el nou sponsor en les samarretes roges substituint a Carlsberg. L'augment d'ingressos és notable, 22 milions per temporada pels cinc de la marca cervesera. Molt per darrere de Liverpool i Manchester es troben els 12,5 del Chelsea o els 11 de l'Arsenal. Entre les noves marques aterrades en el futbol anglès, també destaca Sobet, que patrocinarà al WestHam a partir del pròxim any a raó de 3,5 milions d'euros anuals. També cap destacar l'arribada de Kappa al futbol britànic, el Portsmouth, ja descendit al Championship, vestirà en la final de la FA CUP davant el Chelsea, com ho va fer en la semifinal davant el Tottenham, amb les noves equipacions. Un patrocini que suposa per al club del sud uns ingressos anuals de 3 milions d'euros, augmentant aixì un 10% els ingressos per marca esportiva respecte al seu anterior patrocinador.

També a Itàlia milloren les coses. La Juventus va a ser pionera en un nou model d'explotació de la publicitat en les samarretes. Serà el primer club a inaugurar un doble patrocini. Betclic patrocinarà a la Vecchia signora en els partits com a local i NewHolland ho farà de visitant. Un plus al seu patrocini de 8 milions d'euros per temporada , que és la quantitat a percebre de la casa d'apostes, amb una durada de tres temporades. Més enllà d'estampar la seua signatura en la samarreta bianconera, la casa d'apostes realitzarà altra classe d'accions comercials dins del club.

De mitjana els patrocinis en les samarretes dels clubs de la Bundesliga es situa en 6,26 milions d'euros per equip, un 5% més respecte a la 08/09. Destacant els 21 de T-Home al Bayern o els 18 de Gazprom al Schalke. La Premier, lleugerament per darrere, es troba en un terme mitjà de 4,9 milions per club, una baixada respecte a la 08/09 d'un 5% a causa de la fallida de molts dels seus patrocinadors durant la crisi, en la seua gran majoria empreses islandeses o entitats bancàries. Els clubs italians ingressen per publicitat en les seues samarretes una mitjana de 3,5 milions d'euros, un 2% menys que la passada campanya. La lliga BBVA com sempre, és el cuer en termes de màrqueting. Els seus clubs tot just ingressen de mitjana 2,6 milions d'euros per posar publicitat en les seues equipaciones, una xifra prou baixa, encara que suposa un augment del 5,6% respecte als anteriors contractes. El club alemany que menys rep per la publicitat en les equipacións (Friburg amb 1,8 milions) seria en la nostra lliga l'octau club que millor patrocini tindria.

Les empreses que més ingressos generen amb el patrocini esportiu són cases d'apostes, 67,5 milions d'euros en tota Europa, seguits pels 47 milions que representen les empreses energètiques, molt prop es troba el sector del transport, amb 44 milions anuals en patrocinis a clubs de futbol o els 42 de les entitats financeres. El sector del automovil amb 40 milions anuals i les empreses de telecomunicacions amb 37 milions, tanquen este selecte club d'empreses amb major implementació en el patrocini de clubs de futbol.

2 comentaris:

Juan Al ha dit...

¿Y qué pasa con el Manchester City?

THB ha dit...

El Man.City no ha signat cap contracte nou desde que están els arabs. Soles Etihad i tampoc es un dels millors patrocinis, El Blackburn ingressa 5 milions per "Crown" o el Tottenham 8 per "Mansion" el City està en 7,5.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...